שלח פניה
משרד עורכי דין פלילי
עו"ד גיא פלנטר טלפון
הדפסת עמוד זה
  • כנגד איש תקשורת נפתחה חקירה פלילית בחשד להחזקה של תכני פדופיליה שהוריד מהאינטרנט (תמונות וסרטים) ובחשד כי הפיץ באינטרנט את הקבצים.
  • תכני פדופיליה נקראים בחוק העונשין, תשל"ז - 1977:  " פרסום תועבה ובו דמותו של קטין ".
  • האיש נחשד על ידי משטרת ישראל בעבירות הפליליות הבאות:
    • החזקת פרסום תועבה ובו דמותו של קטין, בניגוד לסעיף 214 (ב3) לחוק העונשין. בהתאם להוראות סעיף זה, המחזיק ברשותו פרסום תועבה ובו דמותו של קטין דינו- מאסר שנה; "מחזיק" = למעט המחזיק באקראי ובתום לב.
    • הפצת פרסום תועבה ובו דמותו של קטין, עבירה בניגוד לסעיף 214 (ב) לחוק העונשין. על פי סעיף זה, המפרסם פרסום תועבה ובו דמותו של קטין, לרבות הדמיית קטין או ציור של קטין, דינו - מאסר חמש שנים.
  • במסגרת החקירה הפלילית, נערך חיפוש משטרתי בדירתו של החשוד ונתפסו מחשבים, אמצעי אחסון של מדיה דיגיטלית ו- disk on key.
  • בהמשך, עוכב החשוד למתקן משטרתי, שם נחקר באזהרה בחשד להחזקה והפצת פרסום תועבה. לטענת חוקריו, במסגרת גלישתו באינטנרט, הוריד חומרים פורנוגראפיים הנוגעים לקטינים, אותם הפיץ לאחרים באינטנרט.
  • חוקריו טענו, כי בידיהם ראיות על כך שחיפש באינטרנט קבצי פדופיליה והשתמש בחיפושיו במילות מפתח כגון: pre-teens וכן very young וכדומה.
  • עם סיום החקירה ובהתאם להוראות סעיף 60א לחוק סדר הדין הפלילי, שלחה פרקליטות מחוז ירושלים לחשוד הודעה על פיה, חומר החקירה הועבר לפרקליטות והחשוד רשאי, בתוך 30 ימים מיום קבלת ההודעה, לפנות לפרקליטות בבקשה להימנע מהגשת כתב אישום.
  • בסופו של יום הסתיימה הפרשה בטיהור מוחלט של שמו של החשוד; בינואר 2009, בעקבות פניה בכתב של עורך דין גיא פלנטר לפרקליטות מחוז ירושלים, החליטה פרקליטות המחוז לסגור את התיק בעילה של חוסר אשמה.
  • תיק שנסגר בעילה של חוסר אשמה, נימחק כליל מרישומי המשטרה ולפיכך, נפתחה בפני האיש הדלת לקבלת תעודת יושר.
  • יש לציין כי בשום שלב לא פורסמו פרטים מזהים אודות הלקוח.

גיא פלנטר משרד עורכי דין

משפט פלילי | משפט צבאי | דין משמעתי

הדפסת עמוד זה לחץ לצפייה: קובץ מצורף שימוע בפרקליטות | בקשה להימנע מהגשת כתב אישום | סגירת תיק פלילי | חוסר אשמה | עבירות מין | החזקת פרסום תועבה | סעיף 214 חוק העונשין | סעיף 60א חוק סדר הדין הפלילי

משפט פלילי | משפט צבאי | דין משמעתי