שלח פניה
משרד עורכי דין פלילי
עו"ד גיא פלנטר טלפון
הדפסת עמוד זה
  • כנגד עובד רשות מקומית המועסק במחלקה משפטית בעירייה במרכז הארץ הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות פליליות של תקיפה בנסיבות מחמירות, עבירה בניגוד לסעיף 379 ביחד עם סעיף 382 (א) לחוק העונשין, ואיומים, עבירה בניגוד לסעיף 192 לחוק העונשין.
  • עורך דין פלילי גיא פלנטר בא בדברים מטעמו של עובד העירייה עם מפלג תביעות פליליות תל אביב וגיבש עם התביעה המשטרתית הסדר טעון כדלקמן:
    • כתב האישום יתוקן משמעותית לקולא, באופן שימחקו ממנו כליל עבירות התקיפה והאיומים.
    • עובד העירייה יודה בבית המשפט בעובדות המקימות עבירה של התנהגות פסולה במקום ציבורי, בניגוד לסעיף 216 (א) (1) לחוק העונשין, אולם בשלב זה לא יורשע, ויתקבל אודותיו תסקיר מטעם שירות המבחן.
    • במידה ויתקבל אודות עובד העירייה תסקיר הממליץ על אי הרשעה בדין, יעתרו באי כח הצדדים לסיום ההליך הפלילי בצו לשירות תועלת הציבור (של"צ), ללא הרשעה במירשם הפלילי.
  • בהמשך, בהתאם להסדר הטעון ועל בסיס תסקיר משירות המבחן אשר המליץ לסיים את ההליך הפלילי בעניינו של עובד העירייה באי הרשעה, עתרו הצדדים לאמץ המלצה זו ולהימנע מהרשעתו.
  • בית משפט השלום בתל אביב - יפו  (סגנית הנשיאה, כב' השופטת זיוה הדסי-הרמן) פסק שאכן מדובר באחד המקרים בהם רשאי בית משפט לעשות שימוש בסמכותו לפטור אדם מהרשעה ולאפשר לו להמשיך בדרך חייו, כאשר אין מעל ראשו הרשעה פלילית.
  • בפסק דין מיום 8.3.2007, כיבד בית המשפט את הסדר הטעון, והורה כי עובד הרשות המקומית יבצע שירות לתועלת הציבור, בהיקף של 100 שעות, ללא הרשעה בדין.
  • סיום ההליך הפלילי באי הרשעה הבטיח, כי אותו עובד רשות מוקמית יוכל להמשיך בעיסוקו במחלקה המשפטית של העיריייה וכי שמו לא יוכתם באות קלון של הרשעה פלילית.

תיק פלילי 5942/06, בית משפט השלום תל אביב - יפו, בפני סגנית הנשיאה, כב' השופטת זיוה הדסי-הרמן.

משפט פלילי | סיום הליך פלילי ללא הרשעה | אי הרשעה |
תקיפה | איומים | התנהגות פסולה במקום ציבורי

הדפסת עמוד זה לחץ לצפייה: קובץ מצורף סיום הליך פלילי ללא הרשעה | עבירות אלימות | עובד מחלקה משפטית בעירייה | תקיפה | איומים | התנהגות פסולה | עורך דין פלילי

משפט פלילי | משפט צבאי | דין משמעתי